Sportowe gry komputerowe dla niewidomych
31 maja 2010, 11:38Naukowcy z Wydziału Nauk Komputerowych oraz Inżynierii University of Nevada opracowali w ramach projektu VI Fit gry komputerowe, które pomagają niewidomym dzieciom w zwiększeniu aktywności fizycznej. Można je ściągnąć za darmo z witryny internetowej uczelni. Dzięki technologii wykorzystującej detekcję ruchu ociemniałe maluchy mogą zagrać w tenisa i kręgle.
Automat balansujący ołówkiem
22 stycznia 2011, 00:11Szwajcarskim inżynierom udało się wykonać „mission imposible" robotyki - automat potrafiący balansować ołówkiem na podstawie jedynie obrazu z kamery. Co ważniejsze: ich rozwiązanie nie wymaga wcale dużej mocy obliczeniowej.
Google największym operatorem DNS
15 lutego 2012, 11:46Gdy pod koniec 2009 roku Google uruchamiał Google Public DNS usługa miała być tylko eksperymentem. Teraz dowiadujemy się, że obecnie jest to najpopularniejszy system DNS na świecie. Każdego dnia obsługuje on ponad 70 miliardów zapytań.
Komputer prawie jak 4-latek
16 lipca 2013, 08:37ConceptNet 4, system sztucznej inteligencji opracowany na MIT, został poddany standardowemu testowi na inteligencję. Naukowcy z University of Chicago sprawdzili, jak radzi sobie on z testem WPPSI, przeznaczonym do badania dzieci w wieku 2,5 do nieco ponad 7 lat
Policja tworzy bazę danych z pornografią dziecięcą
17 października 2014, 12:33W Wielkiej Brytanii trwa budowa centralnej policyjnej bazy danych z pornografią dziecięcą. Baza taka ma pozwolić policji na szybkie porównywanie nowo przejętych zdjęć z obrazami już obecnymi w bazie oraz na lepszą koordynację działań i szybszą pracę. Pomoże to też w poszukiwaniu ofiar przestępstw.
Dziura w procesorach pozwala zaatakować Windows i Mac OS X
20 października 2016, 09:22W procesorach Haswell Intela znaleziono lukę, która pozwala napastnikowi na ominięcie technologii ASLR (address space layout randomization) wykorzystywanej przez wiele współczesnych systemów operacyjnych, w tym Windows, Linuksa czy Mac OS X.
Sztuczna inteligencja uczy się, jak być psem
13 kwietnia 2018, 08:03Naukowcy z University of Washington i Allen Institute for AI nauczyli system sztucznej inteligencji reagować jak pies. Wykorzystali przy tym dane zebrane od prawdziwego zwierzęcia. Szczegóły badań zostaną przedstawione podczas Conference on Computer Vision and Pattern Recognition.
Blisko rozmieszczone atomy wodoru mogą prowadzić do nadprzewodnictwa w temperaturze pokojowej
17 kwietnia 2020, 10:34Międzynarodowy zespół naukowców odkrył, że atomy wodoru w wodorkach metalu są dużo gęściej upakowane niż uważano do tej pory. Właściwość ta może prowadzić do pojawienia się nadprzewodnictwa w temperaturach i ciśnieniach zbliżonych do panujących w warunkach pokojowych. Tego rodzaju materiał nadprzewodzący, służący do przesyłania energii elektrycznej bez strat wywołanych rezystancją, mógłby zrewolucjonizować efektywność energetyczną w szerokim zakresie zastosowań.
Magnetofon dla peceta
16 stycznia 2007, 12:19Na jednej z internetowych stron pojawiła się oferta sprzedaży magnetofonu kasetowego montowanego... w pececie. Urządzenie pasuje do zatoki dla napędów CD i jest kompatybilne z systemem Windows 98 i nowszymi.
Rekord w układaniu kostki Rubika
1 czerwca 2007, 09:16Dwóch naukowców z Northeastern University udowodniło, że aby ułożyć słynną kostkę Rubika, wystarczy wykonać tylko 26 ruchów. Stwierdzenie to dotyczy jakiegokolwiek ustawienia kolorowych pól. To nowy rekord, poprzedni najlepszy wynik to 27 ruchów.